Aşk mı ? Dostluk mu ?

​Aşkınız için dostunuzdan vazgeçebilir misiniz , peki dostunuz için aşkınızdan vazgeçebilir misiniz ? Belkide hayatımızın sorusu olabilecek nitelikte bi soru olsada ben dostumu tercih ederim. Çünkü sonsuz aşka inanmam ama sonsuz dostluğa inanırım. Dost demek bir yerde kardeş demektir. Yediğini içtiği paylaştığın seni senden iyi tanıyan yeri geldiğinde beraber güldüğün beraber ağladığın kardeş. Hatta aşık olduğunuz da bunu ilk dostunuzla paylaşmaz mısınız ?  Sadece bunun için bile dost cevabını veririm. Peki ya siz böyle bi tercihte bulunmak zorunda olsanız aşkınızı mı dostunuzu mu tercih ederdiniz?

-Beyza

15 thoughts on “Aşk mı ? Dostluk mu ?

  1. Arada kalmak için birinin seni iki tercih arasında bırakması lazım:
    Bu tercihe zorlayan dostumsa; aşkın gözü kördür, görmediğimi görmüştür, der dostumu seçerim. 
    Yok eğer bu tercihe zorlayan sevdiğim adamsa; bana dostunu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim kavlince ilerde beni de istemeyecektir, dostumu seçerim.
    Bilmiyorum belki de aşkı gerçekten yaşamadığım için böyle düşünüyorumdur 🙂

    Liked by 4 people

    1. aşkı yaşamak güzel şey ama dediklerinizi değiştirecek bir şey yaşatmıyor aşk.

      böyle bir tercih arasında kalmayı hiçbir zaman istemem. ama dostluk yerine aşkı seçip sevdiğim çocukla çıkan birine yer vermiştim hayatımda. o yüzden dediğiniz aşkı görmüş, görmemiş herkes için geçerli bence. her türlü dostluk seçilmeli, seçilir.

      Liked by 3 people

  2. Evlilik yolunda biri olarak yazıyorum. 12 senelik arkadaşım var hala en yakınım. Hayatına bir çok kişi girdi, belki çok üzüldü belki çok mutlu günler geçirdi. Ben sevincinde de mutluluğunda da onun yanında oldum. Biri onu uzdugunde beni dinlemesini istemedim. Onu bırakmasını da. Tercihe dönüştürmedim. Böyle bir şeyi aklımın ucundan bile geçirmedim. O da aynı şekilde. Kendi açımdan bakarsam eger, yine yakın bir arkadaşım ilk zamanlarda bir takım sebeplerden oturu sozlumu pek sevmemişti. Ama bunu tercihe goturmedi. Beni olumsuz etkilemedi. Zamanla geçti ve şuan gayet iyi anlaşıyorlar. Sözlüm açısından bakarsam da onun da sevmediği bir sürü arkadaşım oldu sadece yanlış gördüklerini söyledi yine tercihe götürmedi. Yani demem o ki ne gerçek arkadaş ne de gerçek aşk sizi tercihe götürmez. Her durumda yanınızda olur fakat kendi düşüncelerini size kabul ettirmeye çalışmaz. Aksine sizin dusuncelerinizi anlamaya benimsemeye çalışır. Öyle bir durum başınıza gelirse sizi tercihe iteni sorgulamanızı tavsiye ederim😊

    Liked by 3 people

  3. Sizde haklısınız tabi ama insanlar yapı olarak farklılık gösterebilir. Bizde kimse bir tercih yapmak mecburiyetinde kalsın istemeyiz ve buradaki mecburiyete öyle yok ben senin sevgilinin şu huyunu sevmedim onunla görüşmeni istemiyorum şeklinde bakmamalıyızda zaten öyle bi sebepten tercih yapıyorsa eğer bencede sorgulasın. Buradaki tercih meselesi örnek veriyorum dostlardan biri adamın birisinden hoşlanıyo ve diğer arkadaşıda duygularını engelleyemeyip o adamdan hoşlanıyo ikiside platonik ama yine de ikinci kız dostunu kaybetmemek için duygularını bastırıp içine gömüyor bu şekilde bir tercih olarakta düşünebiliriz.

    Liked by 2 people

  4. Böyle düşünmemiştim çok farklı bakmışım 🙂 Bu çok kotu bir durum. Canlandıramadım dahi. Bana seviyor sevmiyor dizisinde ki kızların yaşadıklarını hatırlattı. Böyle düşünmek istiyorum.. Sanırım dostumu düşünüp herşeyi bırakıp uzaklara giderdim. Belki olabilirdi. Yani iş çok karışık. Çok acı sığar yüreklere 🙂

    Liked by 2 people

  5. Bahsettiğimiz aşk Cemal Süreya’nın bahsettiği gibi tek taraflı bir aşk ise aptallık etmem ve dostumdan vazgeçmem lakin eğer ortada gerçek aşk ve gerçek dostluk var ise ve ikisi de sorgulamaya açık değilse muhtemelen karşı karşıya gelmeyeceklerdir diye düşünüyorum.

    Liked by 2 people

Bir Cevap Yazın

